Pe 24 februarie am fost invitați la un concert de muzică clasică, un eveniment secret, într-un service auto. E evident care dintre informații m-au făcut suficient de curioasă încât să las Netflix-ul deoparte într-o seară înghețată și înzăpezită de sâmbătă.

Așa am făcut primii pași în universul BMW – pentru că deși am scris pentru prima dată despre mașini cu poveste în 2015, de abia anul acesta mi-am luat blogul în serios și am început să fiu invitată la evenimente auto – acest concert fiind primul. Ever. Și nu mi-e rușine să recunosc asta, pentru că sunt prea entuziasmată pentru toate lucrurile pe care am început să le descopăr cu noul “job” asumat.

Înapoi în seara de 24 februarie, Automobile Bavaria Otopeni ne aștepta aranjat pentru o seară sofisticată. Un i8 înfrunta viscolul în fața showroom-ului, perfect cât să facă suportabil drumul din parcare până intrare. Până să intrăm în service, am admirat noul X2 în expoziția de fotografie “First contact” a lui Mihai Băloianu. Însă nimic din imaginile de acolo nu ne putea pregăti pentru ce urma să vedem în service.

Trei modele BMW, dintre care și noul X2, erau ridicate pe elevatoare și tronau deasupra “scenei” delimitate de cele câteva rânduri de scaune ordonate. O lumină ambientală gălbuie înlocuia șemineul în fața căruia ar fi trebuit să ne strângem într-o seara ca aceea. Urma să ascultăm recitalul violoncelistului german Alban Gerhard, care a mai susținut concerte în spații neconvenționale precum gări, spitale sau metrou – cu promisiunea că “muzica poate transforma orice spațiu într-o sală de concerte”. O promisiune pe care a îndeplinit-o strălucitor.

Timp de 1 oră (deși nu știu cât timp a trecut cu adevărat) am ascultat o selecție a Suitelor lui Bach pentru violoncel, care au fost alese special pentru compoziția lor tehnică, complementară spațiului din acea seară. Așa am aflat povestea acestor suite: niciun manuscris original nu se mai păstrează, seria fiind considerată multă vreme un studiu și neglijată. A fost redescoperită de artistul catalan Pablo Casals, care în 1936 a înregistrat-o pentru prima dată, devenind unul dintre cei mai renumiți violonceliști.

Revenind la BMW, acum înțeleg ce înseamnă cu adevărat un brand premium. Pentru că vorba aia, volan îmbrăcat în piele și catering înaintea unei conferințe pot toți să ofere. Glumesc. Ce vreau să spun este că mie asocierea asta dintre Suitele lui Bach și service-ul auto mi-a creat senzația de plutire în afara timpului. Nu mai conta nici zăpada, nici săptămâna care tocmai trecuse – am trăit un strop de magie, fără telefon, fără instastory, mai presus de nevoia superficială de socializare. Era ca și cum vedeam muzica și ascultam utilajele și aparatele din jur, o aberație senzorială în cel mai poetic și totodată științific mod posibil. Un amalgam similar cu cel de la volanul mașinii de curse, emoție care rareori are de-a face exclusiv cu mașina în sine… Iar asta e genul de experiență premium pe care nu o poți cumpăra de-a gata, fără pasiunea echipei care stă în spatele acestor inițiative. Așadar mulțumesc BMW România și Automobile Bavaria pentru invitație!

Cât despre noul model BMW X2, voi afla curând dacă este are o personalitate la fel de extrovertită precum se spune despre designul său exterior, dar și ce înseamnă noile tehnologii pentru experiența la volan.

Concertul a făcut parte din festivalul “Europe Now”, care a reunit la București pentru prima sa ediție 45 de muzicieni din 11 țări europene, într-o inițiativă de a reaminti importanța coeziunii culturale și identitare la nivel european, alături de cea politică și economică. Iar BMW a fost mașina oficială a festivalului.