Cum a fost pe partea corectă a mașinii…

Deci, ia spune-mi: cum a fost la raliu? Ce ai făcut? Cum ți s-a părut? Întrebarea este pe buzele tuturor, sub o formă sau alta. Iar eu încă mă dezmeticesc.

Voi fi extrem de sinceră: a fost foarte greu. Obositor, stresant, un rollercoaster emoțional și o concentrare de oțel pusă la încercare în feluri care, uneori, m-au luat prin surprindere.

Știam că va fi așa, mi s-a spus – Raliul Brașovului – vreme capricioasă, poate cel mai greu raliu pe asfalt. Babarunca – regina probelor speciale – cu toate astea, am învățat extrem de multe lucruri și pentru asta sunt pe de o parte recunoscătoare, pe de alta sunt entuziasmată pentru următorul raliu. Cum s-ar spune…The game is on.

Am mai spus-o și o să o mai spun: motorsportul nu este despre cine are cea mai rapidă mașină sau cei mai mulți bani, nici despre condiția fizică. Desigur, nu spun că toate astea nu contează. Dar raliurile sunt, în mod special, despre mindset.

 

Rally tip #1: Organizat sau spontan, lasă loc pentru neprevăzute…

Eram conștientă de faptul că trec de la coastă la raliu… aproape. Am început să simt diferențele cam cu două zile înainte de startul competiției când… căutam disperată să împrumut un intercom! Știți voi, așa numita stație, micul obiect agățat de rollbar la care ne conectăm căștile, care au câte un microfon atașat, în așa fel încât copilotul să dicteze pe parcursul probei traseul…

Ultimul timp din clasament, primele lupte câștigate…

…cu mine însămi:

La Shakedown, după prima răsucire la câțiva centimetri de copaci, învățând comportamentul anvelopelor de curse Michelin, cu care am avut contact pentru prima dată chiar atunci. M-am redresat și am mai făcut încă două treceri.

Rally tip #2: Never give up… sau arta de a te lua la întrecere cu tine însuți.

S-a întâmplat pe PS4 (proba specială numărul 4) – Babarunca, când am mers până la capăt într-un ritm susținut, în ciuda faptului că m-au depășit 3 mașini. Am auzit chiar că la un moment dat apăream abandonate pe rezultatele live… ?

Last but not least, ultima luptă câștigată a fost chiar la sosirea ultimei probe, coborârea din Poiana Brașov pe ninsoare, când mi-am atins obiectivul: am terminat cu bine raliul, primul meu raliu în calitate de pilot.

Weekend plăcut și urmați-vă visul!

Mulțumesc pentru fotografii: Sorin & Mihaela Pop – Rallyzoom.ro, Rally Cow, Adrian Torjoc & Bogdan Barabaș – A&B, Black Ice – Photography

Articole similare

ROCHARGE by Vitesco Technologies 2023

Au trecut trei ani de când am fost în primul tur al țării cu mașini electrice. Pe atunci încă scriam destul de des pe blog, …

Cars & Roads by Michelin 2023

Tocmai am încheiat acea perioadă din an numită și “am văzut că te-ai plimbat ceva în ultima vreme”. Practic, în ultimii ani, verile mele au …

Cursa pentru egalitate

Cursa pentru egalitate Pilotul de raliu Cristiana Oprea și Centrul FILIA își unesc forțele pentru a promova egalitatea de gen Comunicat de presă | București, …

WRC Croația: Experiența care a ieșit din a doua

articol pubicat pe Autocritica.ro. Fotografii de Flavius Croitoriu, Attila Szabo, Bastien Roux. Povestea participării mele în etapa de WRC din Croația. De la extaz la agonie …