Sfârșit de vară… Cad primele frunze și amestecă nuanțe de galben și verde în lumina blândă a soarelui… Îmi doresc să găsesc o cale de scăpare din oraș și să descopăr noi drumuri, noi locuri și să mă bucur de natură și de libertate…

Dacă ar fi să aleg un singur cuvânt care să descrie întreaga experiență cu Honda Civic, acesta ar fi agerDeoarece mașina testată de mine este diesel iar eu sunt fidelă mașinilor pe benzină, mi se pare că reacționează un pic mai cuminte decât mă așteptam (Civic Type R, în tine am încredere că îmi vei schimba părerea ? ). Suspensiile sunt potrivite pentru asfaltul nostru, suficient de moi pentru a-mi oferi confort la drum lung, fără să mă lase să uit că totuși conduc o mașină sport. Cu toate astea mașina acestea echilibrată între putere și eficiență.

Honda Civic este dotată cu sistemul auto engine stop ceea ce îi dă un plus la capitolul eficiență a consumului de combustibil. Eu însă nu reușesc să mă împac cu el fiind prea zgomotos și puțin deranjant în momentul repornirii motorului, dar din fericire Civic mi-a dat voie să îl dezactivez cu ușurință de pe bord.

Honda Civic m-a surprins plăcut la drum fiind foarte bine izolată fonic, atmosfera călătoriei fiind întreținută de sistemul audio peste așteptări. Deja volumul la jumătate a fost suficient ca să pot cânta peste melodii fără să mă mai pot auzi.

Dintotdeauna m-a intrigat și m-a atras Honda Civic mulțumită designului exterior unic și fiorosBody-ul aerodinamic este reflectat fidel de designul interior, principala caracteristică fiind bordul puternic orientat către șofer. Comenzile sunt ușor de accesat direct de pe volan, însă un neajuns mi s-a părut plasarea display-ului, ceea ce face  informațiile greu de citit din dreapta. Mai mult, este greu de citit în lumina directă a soarelui iar dimensiunea acestuia este relativ mică față de semnul imens de passenger airbag. Toate acestea sunt aspecte puțin incomode la drum lung când mă bazez pe copilot să prindă o stație de FM sau să facă pe DJ-ul, însă vom vedea dacă modelele mai noi au reușit să îmbunătățească vizibiilatea.

Un aspect de design care mi s-a părut confuz este luneta împărțită în două segmente de stopurile din spate. Deși este un aspect foarte atractiv din exterior, în interior l-am simțit incomod din prisma vizibilității optime în trafic. Vă las pe voi să decideți dacă asta e o „lentilă” cu care vă puteți obișnui.

Interiorul este spațios iar portbagajul este suficient de mare pentru bagajele a patru pasageri (în cazul meu, pentru doi labradori ? ). Poziția la volan este mai sus decât cea specifică mașinilor sport, ceea ce îți oferă o perspectivă deosebită când parcurgi drumuri spectaculoase, așa cum am facut-o eu în zona Brașovului cu ocazia acestui test-drive.

Acum pot spune că este o mașină echilibrată cu pedigree sport, mică și eficientă, potrivită pentru un oraș aglomerat cum este Bucureștiul fără a sacrifica însă plimbările prin țară.

Drive smooth!

Pentru cel dintâi articol vreau să le mulțumesc celor de la ASKO International, dealer Honda România, pentru oportunitatea de o testa pe Honda Civic Sport (1.6 diesel) și pentru încrederea pe care mi-au acordat-o lăsându-mă să mă bucur un weekend întreg de această minunată mașină.