Viața în online: poveștile și inspirația vin din offline

/, LA SEMAFOR/Viața în online: poveștile și inspirația vin din offline

Poate că nu mulți dintre voi știu, însă tot ce citiți și vedeți aici și pe conturile mele de social media este în mare parte un one-woman show. Mai exact, tot ce înseamnă concept, articole, design, fotografii (cu excepția celor unde este menționat alt autor), inclusiv site-ul Emoticar.ro este construit de mine. Sunt autodidactă în tot ce este tehnic, iar partea de strategie și PR încerc să o învăț de la cei mai buni.

Cred că debutul meu ca pilot de raliuri merge mână în mână cu pasiunea pentru comunicarea vizuală și pentru mediul online, deoarece unul dintre lucrurile care dau sens activității mele este oportunitatea de a inspira oamenii să își urmeze visul și de a crește awareness-ul asupra automobilismului.

Așa că îmi satisfac periodic nevoia de auto-actualizare cu diverse evenimente de comunicare, digital, social media și PR. Cel mai recent a fost Webstock 2017, cel mai mare festival de social media de la noi, deși mie mi se pare că este mult mai mult decât social media. Despre ce e vorba mai exact? O dată pe an, o zi de micro-conferințe adună laolaltă specialiști din diverse domenii pentru a dezbate trenduri, exemple de bune practici și inovație în online, apoi se premiază cele mai bune proiecte din mediul digital, în cadrul Galei Webstock Awards.

Anul acesta, temele discutate au fost Influencer Marketing, Blogging, Instagram, Best practices, New digital ideas și Visual Marketing. Și ca de obicei, au fost câteva prezentări memorabile din care am mai învățat ceva. Preferata mea a fost însă una care dărâmă niște preconcepții – o instituție de stat care excelează în comunicarea pe rețelele sociale.

sursă foto: pagina de facebook Webstock, pagina de facebook MAPN (fotograf Nicușor Comănescu) și Chris Jackson/Getty Images for Invictus Games Foundation

O știți pe aia cu “I’m not crying, you’re crying?”. Așa mă simțeam eu în timpul prezentării celor de la MAPN. Ce caută ei la un festival de social media? Ei bine, intrați, de exemplu, pe oricare dintre paginile de facebook Ministerul Apararii Nationale sau Politia Romana și o să înțelegeți de ce, dar mai ales cum instituțiile de stat pot comunica foarte bine în online.

Alin Radu, șeful biroului de comunicare al MAPN, a vorbit despre drumul lung pe care l-a avut de făcut în ultimii 5 ani în încercarea de a aduce mai aproape de comunitate poate cea mai conservatoare instituție românească: Armata Română. Pentru a redescoperi identitatea Armatei în social media au înțeles că, în 2017, tinerii nu mai află de la bunici sau părinți ce înseamnă să faci armata, ziarele nu mai sunt o sursă de informație populară, iar televiziunile dau puține știri, majoritatea oricum negative. Prin mutarea comunicatelor de presă în online au pierdut publicul de care aveau cea mai mare nevoie, tinerii. Omul vizionar din spatele deciziei de a întregi comunicarea instituțională cu social media este un profesor universitar, acum pensionar. How cool is that?!

Ce mi-a plăcut cel mai mult a fost că fac accesibilă o meserie prea puțin cunoscută generației mele, o umanizează și cu mult umor și asumare transmit o gamă largă de informații. Vorbim de armata dincolo de gardul unității, de ceremoniile festive sau de uniforme, adică de oamenii care ne sunt vecini, prieteni, familie.

  • În 2014, echipa “de la facebook” a reușit să pună bazele proiectului Invictus România: o inițiativă prin care își doreau să găsească susținerea necesară pentru forma o echipă de militari români care să participe la Jocurile Invictus.
  • În 2016 s-a înființat la Clubul Sportiv al Armatei Steaua București prima secție pentru militarii răniți în teatrele de operații care doreau să facă sport de performanță.
  • În 2017, chiar acum 2 weekend-uri (1 octombrie), militarii noștri au adus aur și argint României la Invictus Games Toronto 2017, la proba tir cu arcul!


Asta este puterea comunicării sociale – după 5 ani în care au pus hashtag Armatei Române, avem onoarea de a fi martorii unui proiect despre luptă și succes, despre sacrificii și respect, direct din comoditatea wall-ului de facebook.

Astăzi, biroul de comunicare MAPN coordonează 83 de pagini, jonglează cu 4 canale de socializare și mai multe site-uri și platforme online, printre care și un blog. Sigur, aș putea scrie încă multe despre lucrurile interesante pe care le-am aflat despre preluarea exemplelor consacrate din online și cum nu întotdeauna au aceleași rezultate în contexte diferite, despre adaptarea mesajului la public, despre monitorizarea reacțiilor și a impactului…

Dar aveți ocazia să vizionați chiar voi prezentarea pe http://www.2017.webstock.ro/live.php de la minutul 3:03:50. Vă garantez că va fi o jumătate de oră realistă, dar plină de inspirație.

Dacă vă interesează evenimentele precum Webstock, urmăriți pagina Evensys și hai să ne vedem la următoarele conferințe!

***

În încheiere, vreau să vă împărtășesc ceva ce am descoperit acum câteva săptămâni, când am fost în vizită la țară, locul în care mi-am petrecut vacanțele copilăriei. Sub un strat gros de praf a stat ascunsă zeci de ani Crucea Comemorativă cu barete a războiului 1916-1918 primită de stră-străbunicul meu, Dumitru Oprea. El a luptat pe fronturile Ardeal și Carpați și a murit pentru patrie. Brevetul a fost oferit urmașilor de către Ministrul de Război din vremea regelui Ferdinand I, chiar pe 1 octombrie 1923. Descoperirea asta complet întâmplătoare dar extrem de semnificativă m-a făcut să conștientizez că fiecare avem câte o bucățică de istorie la îndemână, pe care suntem datori să o păstrăm vie și să o tratăm așa cum se cuvine – cu respect și mândrie.

#mașinicupoveste

Echipajul #411 este membru al echipei ProRally Team Brașov

Echipajul #411 este membru al echipei ProRally Team Brașov

Emoticar.ro este administrat și boostat cu ajutorul Cluster CS

Emoticar.ro este administrat și boostat cu ajutorul Cluster CS

Dacă ești blogger, give it a try! Eu folosesc pachetul FREE, care îți oferă control panel-ul Cluster CS pentru 1 server/ 5 domenii.

Recomandările Cristianei:

2017-10-12T10:11:49+00:00 October 9th, 2017|BUJII, LA SEMAFOR|