Alegerea mea – de la arhitectură la mașini

//Alegerea mea – de la arhitectură la mașini

Acum 7 ani aveam un program foarte clar stabilit: în timpul săptămânii mergeam la cursuri și la meditații, iar weekendul mi-l petreceam desenând – câte 6 ore la “pregătire” și alte câteva ore de desen acasă. Undeva printre simulări și BAC mi-am luat permisul pentru categoria B. Vara lui 2010 mi-am petrecut-o pregătindu-mă pentru admiterea la facultatea de arhitectură. Îmi amintesc și acum cu drag scurtele evadări din oraș, la volanul micuței mele Ibiza verde. Am picat examenul de admitere. Am intrat la urbanism. Următorul an am fost admisă și la arhitectură. Am făcut ambele facultăți în paralel fără să mă gândesc o clipă la viitorul meu.

Fast-forward în 2017, blogul despre #mașinicupoveste împlinește 2 ani și pas cu pas am reușit să îmi construiesc visul pe care în 2010 nici nu știam că îl voi avea: să debutez ca pilot de raliu și să am propria mașină de curse. Prioritățile s-au schimbat, însă pasiunea pentru design și pentru mașini nu s-a schimbat – doar a crescut în ceva mai frumos și s-a cristalizat.

Spuneam acum ceva timp, într-un interviu, că generația Millenials este mai curajoasă în asumarea propriilor decizii. Alegerea mea a fost să nu mă mai mint că “mașinile sunt doar un hobby”, că “e doar o fază”. Intuiam încă din primul an că nu o să fac arhitectură, cel puțin nu în sensul clasic. Mi-a luat vreo 4 ca să mă conving.

Mașinile spun povești prin oamenii care le conduc. Tot ele ne influențează starea, ne pot face ziua mai bună sau mai puțin bună, pot aduce “break-ul” din city-break . Și se îmbină foarte frumos cu urbanismul (care a rămas pasiunea mea academică), cu naiva curiozitate de a descoperi comportamentul uman, de a înțelege cum e perceput orașul ca organism dinamic, cu dorința de a influența în bine viețile celor din jur… Dar tot mașinile sunt responsabile de atâtea vieți, inclusiv de a ta și a mea.

De aceea am ales să mă implic și în motorsport. Am simțit din prima clipă că aici mă simt acasă și că aici pot face diferența. Pentru că eu cred că tinerii trebuie să știe că singurul mod cool de a conduce cu viteză este într-un cadru organizat, legal și sigur. Și mai cred că fetelor nu trebuie să le fie frică să conducă. Sau să își urmeze pasiunea, indiferent cât de mulți oameni le-ar spune că e “pentru băieți” sau că “nepotrivit pentru o fată”.

În mod interesant, de când am început să îmbrac combinezonul și să intru în rolul pilotului am început să mă văd cu alți ochi. Am fost mai fericită în pielea mea, cu tot cu alegerea de a urma un alt drum decât cel stabilit. Mă simt frumoasă și fericită.

 

#RealBeauty

Asta ne spune și Dove de 23 de ani, de când și-au asumat la nivel global misiunea de a inspira femeile și de a demonstra că frumusețea nu înseamnă doar un stereotip sau o serie de clișee. În 2004 au lansat campania Real Beauty împreună cu proiectul Dove Self-Esteem, menit să ajute următoarele generații de fete să crească încrezătoare în felul în care arată și să fie fericite în propria lor piele. În 2017 au făcut o promisiune curajoasă – The Dove Real Beauty Pledge – 3 reguli pe care le urmează în absolut toate campaniile:

  1. Întotdeauna promovează în campanii femei reale, niciodată modele. Dove consideră că frumusețea este în toată lumea, indiferent de vârstă, etnie, greutate, culoarea părului sau stil personal
  2. Portretizează femeile așa cum sunt ele în realitate
  3. Ajută fetele să își construiască încrederea de sine și în propriul corp.

Dove este un brand pe care îl admir de când mă știu. Întâi, ca identitate vizuală este superb desenat – curat, aerisit, diafan – de parcă design-ul produselor e suficient să te facă să uiți de griji, măcar pentru o secundă. Iar campaniile…campaniile lor au scris istorie. Apoi, țin minte și acum campania Real Beauty din paginile revistelor Elle – cât curaj aveau femeile acelea să fie pozate aproape dezbrăcate, fără digital retouching, să se bucure de corpul lor și de unicitatea lor. Îmi doream să fiu ca ele. Sau momentul în care contesa Morodan a anunțat că este ambasador Dove – păi atunci eu doar visam să găsesc, așa cum și-a găsit ea, acea pasiune care să îmi acapareze timpul și energia, despre care să scriu și pe care să o transform deopotrivă într-un job și într-un stil de viață.

 

Așa că vă puteți imagina că am fost copleșită, onorată și foarte fericită când am fost întrebată dacă vreau să fiu imaginea noii campanii Dove în România – Frumusețea mea. Alegerea mea. Cu ocazia asta vreau să le mulțumesc și celor de la Kubis Interactive care au ales povestea mea și care mi-au fost alături pe tot parcursul realizării campaniei, făcând din această primă experiență una minunată.

Nu pot decât să mai spun că voi continua să fac ceea ce îmi place, să promovez lucrurile în care cred și să vă încurajez și pe voi să vă urmați visul.

Am ales mai jos campaniile Dove care mi s-au părut memorabile. Vă las să vă uitați la ele, eu mai am încă puțin de lucrat la proiectul de diplomă, ultimul milestone din incursiunea în facultatea asta – da, da, centrul de excelență în automobilism despre care profesorii mi-au spus că e “o temă pentru băieți”. Am luat-o ca pe un compliment! 🙂 #MyBeautyMySay

2017-07-24T14:12:10+00:00 April 24th, 2017|BUJII|