Toți cei care își urmează visul dau dovadă de curaj.


Cristiana. Pilot de raliuri. Jurnalist auto. #mașinicupoveste

În 2015 am trecut de la arhitectură la automobilism, cu certitudinea că așa voi putea „schimba lumea în bine”. Acum sunt cea mai activă femeie pilot din România și folosesc sportul ca vector de comunicare puternic și relevant. Transformând motorsportul într-un stil de viață mi-am asumat misiunea de a demonta stereotipul femeii, în motorsport și în societate. Întâmplările din mașina de curse, review-urile auto scrise autentic și cu umor, dar și infuzia de feminitate și asumare din alte povești cotidiene fac din Emoticar un spațiu unic în online-ul autohton.

Împreună cu Diana Hațegan, copilotul meu, am devenit în 2018 primul echipaj feminin românesc din ultimii 50 de ani care a participat la un raliu în afara țării (la Rally Sliven în Bulgaria), iar în 2019 am mai scris o pagină în istoria automobilismului, când am devenit primul echipaj feminin care a reprezentat România în prestigiosul Campionatul European de Raliuri, la Rally di Roma Capitale.

Pentru că sper ca povestea mea să încurajeze tinerii să aibă curajul să își urmeze visul, dar și să fie responsabili la volan, în 2020 îmi doresc să îmi continui drumul în motorsport alături de noi parteneri în campionatele naționale și europene de raliuri. În paralel, ca PR și promotor al motorsportului, continui să dezvolt proiecte complementare precum competiția Cupa DACIA și platforma Femei în Motorsport.

Despre Cristiana Oprea și începuturile conceptului #mașinicupoveste…

Probabil vă întrebați cum a ajuns o fată de 23 de ani să își lanseze, în 2015, singurul blog auto din România scris din perspectiva arhitectei-pilot debutant de curse.

Iubesc să îmi conduc mașina. Adevărul este că eu am făcut școala de șoferi de trei ori. Da, de la 15 ani, în fiecare vară cel mai așteptat moment erau orele de condus. Așa am ajuns să fi cunoscut probabil peste 20 de mașini până la vârsta de 18 ani și să îmi dau seama cât de mult se schimbă experiența condusului de la un automobil la altul.

Relația cu mașina ta este una dintre cele mai serioase și personale relații din viața ta. Trebuie doar să îți găsești perechea de roți potrivite.

Cele două facultăți, Urbanism și Arhitectură, absolvite la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București m-au învățat cât de important este designul și cât de mult influențează comportamentul uman. Așa am început să privesc din altă perspectivă mașinile.

Prin scris și fotografie vreau să surprind personalitatea mașinilor, acel ceva care le face să fie mai mult decât un motor într-o caroserie. De ce e asta important? Pentru că la volan mi-am dat seama că mașina nu este doar un obiect. Este un personaj-cheie din viața noastră care ne influențează de multe ori comportamentul, gesturile, starea de spirit și are un impact semnificativ și asupra lumii în care trăim.

Spre bucuria mea, mașinile se înțeleg foarte bine cu călătoriile. Oricât de lung sau de scurt ar fi drumul, mă hrănesc cu sentimentul de libertate și aventură pe care îl am atunci când descopăr locuri și povești noi.

Raliurile – de la pasiune la carieră

↓ Arhiva de apariții media… mai jos ↓

Între mașini, design și călătorii am descoperit frumusețea motorsportului. În 2015 am trecut de la poziția de spectator la cea de copilot, iar în scurt timp la cea de pilot. Mi-am construit propria mașină de curse, o Dacia Sandero 0.9 TCe, iar în Jurnal de Pilot am scris despre provocările prin care am trecut la volanul ei, încă de la etapa de debut.

Transformând motorsportul într-un stil de viață, mi-am asumat misiunea de a demonta stereotipul femeii în motorsport și nu numai, dar și de a încuraja șoferii să își exprime pasiunea pentru viteză doar într-un cadru legal și sigur. Promovez raliurile ca sursă de leadership și ca instrument pentru o educație rutieră corectă, în condițiile în care situația de pe șoselele din România este dezastruasă, fiind a doua țară din UE ca număr de victime în trafic.

Din 2015 sunt PR-ul competiției Cupa DACIA, prin care promovez tinerii piloți din Campionatul Național de Raliuri. Când nu sunt în mașină la raliu sau test drive-uri, lucrez în cadrul NUCA pe proiecte de grafică și comunicare, inclusiv cu clienți din lumea curselor. 

Cred într-o lume a oportunităților egale pentru femei și bărbați, de aceea în 2019 am fondat Femei in Motorsport – o platformă dedicată promovării tuturor femeilor implicate în automobilismul și motociclismul din România, care respectă direcțiile de dezvoltare ale Comisiei FIA Women in Motorsport.

Cu ocazia participării la Rally Sliven 2018, eu și copilotul meu, Diana Hațegan, am marcat un pas important în istoria automobilismului autohton, devenind primul echipaj feminin românesc din ultimii 50 de ani care a participat la un raliu în afara țării.

După 2 sezoane complete în Campionatul Național de Raliuri, 2017 și 2018, am devenit cea mai activă femeie pilot de raliuri din ultimii ani, în România. Locul 5 obținut în clasamentul general la finalul Cupei DACIA 2018 mi-a dat încredere că voi continua să evoluez constant și în 2019, când mi-am propus să mai fac câțiva pași către performanța în raliuri. Am început sezonul 2019 cu un loc 2 general în Cupa DACIA la Raliul Argeșului, devenind astfel prima femeie pilot care pășește pe podiumul general în toți cei 13 ani de istoria a competiției monomarcă.

În iulie 2019 am mai scris o pagină în istoria automobilismului, când, alături de copilotul Diana Hațegan, am devenit primul echipaj feminin care a reprezentat România în prestigiosul Campionatul European de Raliuri, la Rally di Roma Capitale, etapa de debut la care am și reușit să câștigăm cele mai multe puncte în clasamentul ERC Ladies Trophy.

Cred că, într-o „lume a bărbaților” pasionați de automobile, Emoticar inspiră curaj femeilor pentru a-și urma visele și a-și împărtăși experiențele de la volan.

*Totuși, cea mai frumoasă poveste despre mine este “Mașinile nu au gen” scrisă de Andreea Giuclea în numărul 34 al revistei DoR. Vă invit să o citiți, pentru că a surprins și ceea ce eu nu am putut vedea în toți acești ani, cu casca de pilot pe cap.

Toți cei care își urmează visul dau dovadă de curaj.


Cristiana. Pilot de raliuri. Jurnalist auto. #mașinicupoveste

În 2015 am trecut de la arhitectură la automobilism, cu certitudinea că așa voi putea „schimba lumea în bine”. Acum sunt cea mai activă femeie pilot din România și folosesc sportul ca vector de comunicare puternic și relevant. Transformând motorsportul într-un stil de viață mi-am asumat misiunea de a demonta stereotipul femeii, în motorsport și în societate. Întâmplările din mașina de curse, review-urile auto scrise autentic și cu umor, dar și infuzia de feminitate și asumare din alte povești cotidiene fac din Emoticar un spațiu unic în online-ul autohton.

Împreună cu Diana Hațegan, copilotul meu, am devenit în 2018 primul echipaj feminin românesc din ultimii 50 de ani care a participat la un raliu în afara țării (la Rally Sliven în Bulgaria), iar în 2019 am mai scris o pagină în istoria automobilismului, când am devenit primul echipaj feminin care a reprezentat România în prestigiosul Campionatul European de Raliuri, la Rally di Roma Capitale.

↓ Arhiva de apariții media… mai jos ↓

Pentru că sper ca povestea mea să încurajeze tinerii să aibă curajul să își urmeze visul, dar și să fie responsabili la volan, în 2020 îmi doresc să îmi continui drumul în motorsport alături de noi parteneri în campionatele naționale și europene de raliuri. În paralel, ca PR și promotor al motorsportului, continui să dezvolt proiecte complementare precum competiția Cupa DACIA și platforma Femei în Motorsport.

Despre Cristiana Oprea și începuturile conceptului #mașinicupoveste…

Probabil vă întrebați cum a ajuns o fată de 23 de ani să își lanseze, în 2015, singurul blog auto din România scris din perspectiva arhitectei-pilot debutant de curse.

Iubesc să îmi conduc mașina. Adevărul este că eu am făcut școala de șoferi de trei ori. Da, de la 15 ani, în fiecare vară cel mai așteptat moment erau orele de condus. Așa am ajuns să fi cunoscut probabil peste 20 de mașini până la vârsta de 18 ani și să îmi dau seama cât de mult se schimbă experiența condusului de la un automobil la altul.

Relația cu mașina ta este una dintre cele mai serioase și personale relații din viața ta. Trebuie doar să îți găsești perechea de roți potrivite.

Cele două facultăți, Urbanism și Arhitectură, absolvite la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” din București m-au învățat cât de important este designul și cât de mult influențează comportamentul uman. Așa am început să privesc din altă perspectivă mașinile.

Prin scris și fotografie vreau să surprind personalitatea mașinilor, acel ceva care le face să fie mai mult decât un motor într-o caroserie. De ce e asta important? Pentru că la volan mi-am dat seama că mașina nu este doar un obiect. Este un personaj-cheie din viața noastră care ne influențează de multe ori comportamentul, gesturile, starea de spirit și are un impact semnificativ și asupra lumii în care trăim.

Spre bucuria mea, mașinile se înțeleg foarte bine cu călătoriile. Oricât de lung sau de scurt ar fi drumul, mă hrănesc cu sentimentul de libertate și aventură pe care îl am atunci când descopăr locuri și povești noi.

Raliurile – de la pasiune la carieră

↓ Arhiva de apariții media… mai jos ↓

Între mașini, design și călătorii am descoperit frumusețea motorsportului. În 2015 am trecut de la poziția de spectator la cea de copilot, iar în scurt timp la cea de pilot. Mi-am construit propria mașină de curse, o Dacia Sandero 0.9 TCe, iar în Jurnal de Pilot am scris despre provocările prin care am trecut la volanul ei, încă de la etapa de debut.

Transformând motorsportul într-un stil de viață, mi-am asumat misiunea de a demonta stereotipul femeii în motorsport și nu numai, dar și de a încuraja șoferii să își exprime pasiunea pentru viteză doar într-un cadru legal și sigur. Promovez raliurile ca sursă de leadership și ca instrument pentru o educație rutieră corectă, în condițiile în care situația de pe șoselele din România este dezastruasă, fiind a doua țară din UE ca număr de victime în trafic.

Din 2015 sunt PR-ul competiției Cupa DACIA, prin care promovez tinerii piloți din Campionatul Național de Raliuri. Când nu sunt în mașină la raliu sau test drive-uri, lucrez în cadrul NUCA pe proiecte de grafică și comunicare, inclusiv cu clienți din lumea curselor.

Cred într-o lume a oportunităților egale pentru femei și bărbați, de aceea în 2019 am fondat Femei in Motorsport – o platformă dedicată promovării tuturor femeilor implicate în automobilismul și motociclismul din România, care respectă direcțiile de dezvoltare ale Comisiei FIA Women in Motorsport.

Cu ocazia participării la Rally Sliven 2018, eu și copilotul meu, Diana Hațegan, am marcat un pas important în istoria automobilismului autohton, devenind primul echipaj feminin românesc din ultimii 50 de ani care a participat la un raliu în afara țării.

După 2 sezoane complete în Campionatul Național de Raliuri, 2017 și 2018, am devenit cea mai activă femeie pilot de raliuri din ultimii ani, în România. Locul 5 obținut în clasamentul general la finalul Cupei DACIA 2018 mi-a dat încredere că voi continua să evoluez constant și în 2019, când mi-am propus să mai fac câțiva pași către performanța în raliuri. Am început sezonul 2019 cu un loc 2 general în Cupa DACIA la Raliul Argeșului, devenind astfel prima femeie pilot care pășește pe podiumul general în toți cei 13 ani de istoria a competiției monomarcă.

În iulie 2019 am mai scris o pagină în istoria automobilismului, când, alături de copilotul Diana Hațegan, am devenit primul echipaj feminin care a reprezentat România în prestigiosul Campionatul European de Raliuri, la Rally di Roma Capitale, etapa de debut la care am și reușit să câștigăm cele mai multe puncte în clasamentul ERC Ladies Trophy.

Cred că, într-o „lume a bărbaților” pasionați de automobile, Emoticar inspiră curaj femeilor pentru a-și urma visele și a-și împărtăși experiențele de la volan.

*Totuși, cea mai frumoasă poveste despre mine este “Mașinile nu au gen” scrisă de Andreea Giuclea în numărul 34 al revistei DoR. Vă invit să o citiți, pentru că a surprins și ceea ce eu nu am putut vedea în toți acești ani, cu casca de pilot pe cap.

Presă, colaborări, proiecte